Skip to Content

Resultat Höstknalten 2012

Kategori:

Slutresultat, se bifogad PDF för fullständig resultatlista.

Bildgalleri









Pl Båttyp Segelnr SRS Rorsman Klubb








1 Dominant 105 SWE 11 1,240 Anders Dahlsjö LBSS

2 J/111 SWE 69 1,399 Peter Gustafsson SSVÄ

3 707 SWE 121 1,078 David Christoffersson BÅSS

4 Cumulus SWE 434 1,104 Johan Söderberg BKSS

5 Cumulus 269 1,104 Olof Zachrisson BKSS
Bifogad filDatumStorlek
[file] Höstknalten 2012.pdf15/09/12 6:52 pm6.79 kB

Viagra er handelsnavnet for

Viagra er handelsnavnet for et stoff som heter Sildenafil kjøp Viagra. Viagra er en av en klasse med legemidler som kalles PDE-5 (fosfodiesterase type 5) hemmere. Viagra og de andre PDE-5-hemmene kan hjelpe menn med erektil dysfunksjon (mannlig impotens) ved å øke erektilresponsen når en mann er seksuelt stimulert. Bortsett fra Viagra er de andre stoffene i denne klassen Cialis (Tadalafil) og Levitra (Vardenafil).

Very nice post. I just

Very nice post. I just bookmark your blog and want to says that I have truly enjoyed exploring your weblog posts. Thanks a lot : )
https://www.traditionessaysonline.com/promoting-critical-thinking-and-ac...

Höstknalten 2012

Jag och Rolf på Banner 28:an Azur tyckte det gick helt ok. Vi revade först en bit efter Valö och kryssen ut gick helt ok med tanke på det gamla cruisingstället. Fockvagnen och skenan klarade inte lasterna men i övrigt inga problem med båten. En bit efter Vanguard fick vi en rejäl brottsjö in i sittbrunnen så jag åkte med ner i vattnet på läsidan men kom med lite hjälp upp igen inom minuten. Ingen skada skedd. Rolf seglade på medans jag bytte väst och vilade armarna lite. Vi överreagerade aldrig och jag skyller på att jag brast i uppmärksamhet. Vi slappnade nog av lite och jag missade att se vågen i tid. Inte någon gång nämndes det att vi skulle bryta för vi tyckte båten gick helt ok. Fast man kanske ska sätta en egen absolut gräns för vad man ska ge sig ut i. Även om det brukar vara 12 m/s som gräns så kan ju sjön vara sån att vissa båtar inte klarar det. En generell gräns funkar kanske inte så bra när det skiljer så mycket mellen båtar och besättningar. Tack för en trevlig tillställning och en kul segling.
/Micke

Höstknalten

Vi på Dominant 105an Lady Godiva tackar för en utmanande kappsegling och ett fint arrangeman. Mycket trevligt att se de andra besättningarna över en välförtjänt tallrik ärtsoppa. Att det var en hårdvindssegling satte lite extra krydda. Personligen tycker jag det är tråkigt när tävlingsledningen tar ansvaret ifrån skepparna och beslutar att ställa in. Typiskt svenskt. Själv skulle jag inte starta om jag ansåg att jag äventyrade båt eller besättningens säkerhet, inom rimliga gränser. Men om prognosen är för medelvindar över 13 m/s på öppet hav bör man kanske be skeppare på mindre båtar, under 9m, att noga överväga sitt deltagande.
Hälsningar
Anders Dahlsjö
http://ad-sailsport.blogspot.se/2012/09/1a-pa-arets-sista-segling-med-la...

Höstknalten

Hade det inte varit möjligt att lägga en bana inomskärs och undvika vågorna? För det var ju de som var problemet inte vinden.
Höstknalten har ställt in tidigare, när det blåst.

Tävlingsledningen sa att de skulle ställa in om prognoserna skulle ligga på 12 m/s. Nu gjorde man inte det. Det kändes som man hade tryck på sig från andra att tävlingen skulle genomföras till varje pris. Tävlingsledningen var kluven och tyckte inte det var lätt.

Man ville inte ställa in och frångick det ansvar Långedrags SS brukar att ta. Kika på tisdagsseglingarna, hur många seglingar har inte varit inställda för att det inte har varit vettigt att segla inomskärs inne i Långedrag. Nu var vi ute och rundade Tistlarna.. viss skillnad! eller? Men visst jag kommer avstå denna typ av segling, men att kalla det för kappsegling när halva startfältet får stå på land istället för att göra om banan så att alla kan vara med som är inbjudna till tävlingen.

SWE256 Johan

Höstknalten

Får bara tillägga att jag fråntar mig inte ansvaret att jag startade.

För övrigt tror jag inte min 26-fotare var mer blöt eller klarade vågorna sämre än någon annan av de större båtarna. Än mindre när jag ser videobilderna från de större båtarna.

Frågan är om det är klokt att dra en bana strax utanför kustbandet dör så höga vågor möts och bryts?
SWE 256 Johan